یزد فردا" اين ارزيابي بر اساس شاخصهاي عمومی ارزيابي عملكرد شرکتهای توزیع نیروی برق كشور توسط وزارت نيرو صورت گرفت و در آن پنج بعد اساسي و سيزده محور شامل رضایت ذینفعان بیرونی ، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، تامین محصول استاندارد، مديريت مالي، بنگاهداري اقتصادي ، بهبود بهره برداري، مديريت مصرف ، توسعه در بخش های زیرساخت، مدیریت ، منابع انسانی ، دانش و فناوری و اهتمام بر پیاده سازی دولت الکترونیک و تامين ايمني، بهداشت و محیط زیست مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " مهندس محمدرضا صحتي ، مديرعامل اين شركت در سخناني با ابراز خرسندي از كسب مقام نخست در اين ارزيابي اظهار داشت : پيشتاز بودن در خدمات الكترونيك ، كاهش مراجعات مردمي و امكان دسترسي راحت وسريع خدمات ، از شاخص هاي مهم اين شركت در زمينه دولت الكترونيك است.
وي به فرآيندمحور بودن كارها و سيستمي شدن فعاليت هاي در سازمان اشاره داشت و افزود: استفاده از سيستمهاي مكانيزه جامع مالي ، مشتركين و بهره برداري ، سامانه متمركز اطلاع رساني و پرداخت الكترونيك قبوض كارآيي و سرعت را ارتقاء داده و منجر به تامين رضايت مشتركين شده است .
مهندس صحتي به واگذاري خدمات شركت به بيش از 80 دفتر خدمات پيشخوان دولت در سطح استان اشاره داشت و خاطرنشان كرد: استقرار زیر ساختهای پرداخت غير حضوري قبوض ، موجب شد تا در حال حاضر گرایش حداکثری تمایل مشتركين استان يزد به سمت پرداخت غیرحضوری را شاهد باشیم.
اين مقام مسئول به پاسخگويي مكانيزه به شكايات و درخواستها و كاهش سرانه و زمان پاسخگويي اذعان داشت و يادآور شد: مكانيزه شدن فرآيندها ،زمان و نحوه پاسخگويي را بسيار ارتقاء داده و دريافت و پيگيري درخواستها و شكايات از طريق نرم افزار به صورت كاملا الكترونيكي و از طريق پيامك به مشتركين ارسال مي شود.
مهندس صحتي با بيان اينكه سيستم مديريت ارتباط با مشتريان ، براي نخستين بار در مجموعه وزارت نيرو توسط اين شركت پياده سازي شده است متذكر شد: در سيستم مدیریت ارتباط با مشتری يا همان CRM ، علاوه بر بررسی و تجزیه و تحلیل نيازهاي مشتركين ، ايده ها وديدگاههاي آنان در برنامه ريزي هاي سازمان لحاظ خواهد شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد در بخش ديگري از سخنانش ، فعاليت هاي حوزه مديريت مصرف را تشريح كرد و در اين باره گفت : جلب مشاركت مشتركين صنعتي و كشاورزي در برنامه هاي مديريت پيك بار ، برگزاري همايش تجليل از بانوان برگزيده استان در سال های متوالي و برپايي سمينارها متعدد براي مديران انرژي صنايع، مدارس ،معلمان از جمله اين فعاليت ها است.
وي به فعاليت هاي انجام شده در حوزه كاهش تلفات شبكه اشاره داشت و خاطرنشان كرد: بهره گيري از ترانسهاي كوچك ، كاهش طول فيدرهاي فشار ضعيف ، تعديل بار فيدرهاي فشار ضعيف و پستهاي توزيع ، شناسايي و رفع اتصالات سست ، بررسي و اصلاح سيستم زمين در كاهش تلفات موثر واقع شده است.
مهندس صحتي تبديل شبكه هاي هوايي مسي به كابل خودنگهدار براي كاهش سرقت شبكه و تلفات را از شاخص هاي حوزه بهره برداري برشمرد.
وي مكانيزه كردن و اتوماسيون اطلاعات شبكه هاي توزيع با هدف دسترسي سريع به محل عيب ، مديريت وضعيت شبكه ها، كاهش نرخ خاموشي و درنتيجه افزايش رضايت مردمي را از ديگر اقدامات حوزه بهره برداري و نگهداري از شبكه ها برشمرد.
مهندس صحتي تاكيد كرد: ارتقاء سرويس شبكه به روش خط گرم براي رسيدن به ميزان خاموشي ناچيز و و افزايش پايداري شبكه از برنامه هاي اصلي سازمان به شمار مي رود.
شایان ذکر است در پانزدهمین همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق که ظهر روز سه شنبه پانزدهم دیماه در محل پژوهشگاه نیرو (( تهران )) برگزار شد مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو ، معاونین وزارت نیرو ، مدیران ستادی و مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو حضور داشتند .
گفتنی است در آئین تقدیر از برگزیدگان این همایش ، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو با اعطاء تندیس و لوح تقدیر به مهندس محمدرضا صحتی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از عملکرد این شرکت در دستیابی به اهداف سالیانه قدردانی کرد .
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 11,مارس,2025